top of page
  • תמונת הסופר/תאסיה ספקטור

לגוף ולנפש במדרחוב בצלאל שץ בירושלים

ההמלצה השבועית תיקח אותנו למרכז העיר למדרחוב האהוב בצלאל-שץ, מרכז לאמנות ותרבות בעיר הבירה. האזור מלא בתי קפה, חנויות מעצבים ומבנים יפיפיים. הנה כמה טעימות לדברים שאפשר לעשות באזור במהלך השבוע. אם תגיעו ביום שישי תוכלו להנות גם מיריד אמנים שווה שמשתרע על פני הרחוב.


בית קפה רוסטרס בצלאל: מוזמנים להתחיל את הביקור בקפה איכותי וטעים. תמצאו כאן אווירה נעימה וצעירה וקפה משובח שנקלה במקום לצד מאפים מתוקים ומלוחים וכריכים איכותיים. רוסטרס הוא לא רק קפה, אלא גם קהילה – מקום מפגש לאמנים, סקרנים ותושבי העיר שמחפשים פינה שקטה עם אווירה מיוחדת על הרחוב היפיפה. בשעות הערב בית הקפה הופך לבר יין עם אווירה ירושלמית נעימה.

כתובת : בצלאל 2


חנות יד שניה חינמית - העוטף: בלב הקמפוס החדש לאמנויות מסתתרת חנות יד שנייה מיוחדת במינה. החנות הומה בן לילה במטרה להקל על השהות של נפגעי הלחימה ותושבי קו העימות בעקבות מלחמת חרבות ברזל ולאפשר להם להתארגן על ציוד מעולה ללא עלות. יש כאן בגדים, נעליים וספרים מכל סוג, גוון ומידה, שווה ביותר! בימינו החנות פתוחה לכולם, התשלום הוא לפי ראות עיניך וכל ההכנסות מוקדשות לפעילויות החמ"ל לתמיכה בנפגעי הלחימה. החלל משמש גם כחלל עבודה מרווח ונעים ויש אפשרות להתארגן על קפה.

כתובת: מנורה 3


בית האמנים בירושלים: ממש ליד בית הקפה, נמצא המבנה ההיסטורי המרשים של בצלאל בו יושבת היום המחלקה לארכיטקטורה. במקום מתקיימות תערוכות מתחלפות וכיום (3/2024) מוצגת בו התערוכה ה"אטרופיה קלה בחלל התת-עכבישי" של מרב דביש בן משה, תערוכה שקולעת ללב המתח בין האישי לקולקטיבי, ומציגה את ירושלים כאורגניזם חולה, מתוך מפות ועבודות שמערבבות בין גבולות מדיניים לגופניים.

בית האמנים מציג תערוכות מתחלפות אז כדאי לעקוב. הכניסה בחינם (סגור א' וו' פתוח בשבת!)

כתובת: שמואל הנגיד 12


חניה: חניון מנורה ז'ראר בכר (סגור בשבת)


להצטרפות לקבוצת וואצאפ שקטה להמלצת השבוע: https://chat.whatsapp.com/LQSTLwi1LV8Dlin9zuggwe



bottom of page