top of page
  • תמונת הסופר/תאסיה ספקטור

פורים בירושלים 2024


אני מאוד אוהבת להדריך סיורי חגים בירושלים, אבל דווקא בפורים אני תמיד מעדיפה לצאת לשוטט עצמאית בעיר המיוחדת הזאת, להתבונן בתחפושות האומנתיות השנה בקרב הסטודנטים בנחלאות, בקרב החרדים בגאולה ובמעורב הירושלמי הכי צבעוני במרכז העיר.

כמו כל חג, גם פורים שונה ומיוחד במיוחד בירושלים. השנה תהיה השמחה מהולה בעצב גדול ובכאב. רוחמה דוינו אמו של מושיק דוינו ז"ל תיארה את המורכבות בעדינות ובדיוק "כולנו דואגים לחטופים ומחכים לבנים שישובו לביתם… אבל בעצם המפגש בין עצב לשמחה הוא החיים עצמם… כי ירושלים  היא עיר של כזאת של גם וגם, עיר שנטלה עשרה קבין של צער גם של שמחה"


השבוע נחגוג את פורים, אבל בירושלים נחגוג רק בשבוע הבא. חובבי פורים מכירים את הקומבינה של ירושלים. מכיוון שירושלים חוגגת אחרי כולם אפשר להאריך את החג עד דלא ידע. דווקא השנה, לראשונה מאז שנות ה-80, ירושלים החליטה להחזיר את חגיגת העדלאידע הענקית והססגונית. ביום שני, ה 25.3, בשעה 10:00 תצא לדרך שיירת תיאטרון רחוב ענקית, בה יוצגו מיצגים מגניבים, בובות ענק ומופעי מחול ומוסיקה. רב הבובות והמיצגים הם של אמנים, קהילות ומוסדות תרבות ירושלמים, להכנתם הצטרפו גם ילדים מפונים מהצפון ומהדרום המתארחים בעיר. העדלאידע תצא ממלון ענבל, לאורך רחוב המלך דוד, שלמה המלך, כיכר צה״ל, רחוב יפו, קינג ג׳ורג׳ ותסתיים ברחבת המשביר הישן. אם כבר טרחתם והגעתם מומלץ להמשיך למסיבת הרחוב המסורתית של נחלאות (רחוב ניסים בכר) שידועה כמסיבה הכי מגניבה בארץ. כחלק מהמציאות המורכבת שבה נחגוג השנה, אחת מבמות האירוע תוקדש לזכר משתתפי פסטיבל הנובה.


ברחוב ניסים בכר תוכלו לראות את עבודת האמנות החדשה של האמן סולומון סוזה, משפחת אריות שמזכירה לנו את משפחת ביבס שכולנו מתפללים לשובם במהירות ולשובם של כל החטופים שעדיין בעזה.


לפרטים נוספים על הבמות והארועים והסדרי התנועה בירושלים בפורים -


לאנקדוטות מעניינות על פורים ולמה לעזאזל חוגגים בירושלים אחרי כולם מוזמנים לעקוב גם באינסטגרם - https://www.instagram.com/asia.spectour/




bottom of page